16 Ekim 2014 Perşembe

C Sharp Konsolda Klavyeden Girilen Sayıların Ortalamasını Hesaplama Programı



KONU : C Sharp Uygulamalar - C Sharp ( C# ) Konsolda klavyeden girilene sayılarını ortalamasını hesaplama programı yazma. Program girilen sayıların ortalamasını hesaplayıp konsol ekranına yazdıracak. Her klavyeden sayı girildikten sonra uygulama daha önce girilen sayılar ile bu girilen sayının toplamını hesaplayacak. Hesaplana toplam değer ve girilen sayı adedi kullanılarak sayıların ortalaması hesaplanacak. Klavydeden 0 girilene kadar program çalışmaya devam edecek.
ETİKETLER: c sharp ortalama - c sharp döngü - c sharp while - c sharp toplam hesaplama - c sharp konsol




UYGULAMAYI İNDİR




using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace C_Sharp_Console_Klavyeden_Sayi_Ortalama
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            //klavyeden girilen sayıların ortalamasını alan bir uygulama yazalım.
            //uygulama klavyeden girilen sayıların ortalamasını hesaplayıp konsol
            //ekranına yazdıracak. Klavyeden 0 girildiğinde program son ortalama yazıp
            //programı kapatacak.

            //Ortalama değeri saklamak için ortalama isminde bir double değişken tanımlıyorum.

            double  ortalama; 

            //Girilen sayınların toplamını tutmak için bir double değişken tanımlıyorum.

            double sayilarinToplami = 0;  // ilk değer olarak sıfır atıyorum

            //KAç tane sayı girildiğini tutmak için de bir int tipinde değişken tanımlıyorum

            int sayici = 0 ;  // ilk değer olarak sıfır atıyorum

            //program kapatılmak istenmedigi surece devam etsin. Yani 0 girilmediği sürece
            //uygulama yeni sayı girilmesini beklesin. Bunun için sonsuz while döngüsü kullanıyorum.


            while (true)
            {
 

                Console.Write("\nBir sayi giriniz  <= ");

                double girilenSayi = double.Parse(Console.ReadLine());

                // Toplam sayıyı bulmak için daha önce hesaplana değere yeni girilen sayıyı ekliyorum.

                sayilarinToplami = sayilarinToplami + girilenSayi;

                //girilen sayı adedi bir arttırıyorum.

                sayici++;

                //ortalamayi hesaplıyorum

                ortalama = sayilarinToplami / sayici;


                Console.WriteLine("\n\nSayıların ortalaması ="+ortalama.ToString("0.00"));

                //Eğer girilen sayı 0 ise program sonlansı.

                if (girilenSayi == 0)
                {
                    Console.WriteLine("\n\nPencerenin kapanması için bir tuşa basınız. =");
                    break;
                }
            }


            Console.ReadKey();
        }
    }
}


   




UYGULAMAYI İNDİR

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder