KONU : C Sharp Uygulamalar - C Sharp ( C# ) soyut (abstract class) Sınıf oluşturma ve fields & properties ekleme. C sharp soyut sınıftan miras alma. C sharp soyut metot - abstract method oluşturma. Soyut metoda miras alınan sınıfta gövde ekleme - Override abstract method. Generic Liste nesne ekleme ve eklenen nesneleri listeleme. C sharp Override ToString.C sharp override a abstract method.
ETİKETLER: c sharp abstract class - c sharp class inheritance - c sharp field - c sharp field declaration - c sharp properties - c sharp field property - c sharp access modifier - c sharp field access modifier - c# access modifier - c# field - c# field nedir - c# fields - c# field and property - csharp class - csharp class örnekleri - csharp class tanımlama - csharp class oluşturma - csharp class kullanımı - csharp class constructor - c sharp sınıf tanımlama - c sharp sınıf oluşturma - c sharp alan tanımlama - Generic List - c sharp generic list - generic list kullanımı - c sharp abstract method - c sharp soyut metot tanımlama.
UYGULAMAYI İNDİR
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace oop_abstractmethod
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
// hayvanlar sınıfından bir jenerik liste oluşturma
List hayvanlar = new List();
//EtcilHayvanlar sınıfından bir örnek oluşturma
Hayvanlar hayvan = new EtcilHayvanlar();
hayvan.Ad = "Kartal";
hayvan.NeKadarBesinTuketiyor = 547;
//jenerik liste oluşturulan hayvan nesnesini ekle
hayvanlar.Add(hayvan);
//OtculHayvanlar sınıfından bir örnek oluşturma
hayvan = new OtculHayvanlar();
hayvan.Ad = "Sincap";
hayvan.NeKadarBesinTuketiyor = 23.45;
//jenerik liste oluşturulan hayvan nesnesini ekle
hayvanlar.Add(hayvan);
//HemEtçilHemOtçulHayvanlar sınıfından bir örnek oluşturma
hayvan = new HemEtçilHemOtçulHayvanlar();
hayvan.Ad = "İnsan";
//jenerik liste oluşturulan hayvan nesnesini ekle
hayvanlar.Add(hayvan);
//hayvanlar jenerik listesindeki canlıları konsola yaz
foreach (Hayvanlar item in hayvanlar)
{
Console.WriteLine(item + " : " +item.BeslenmeSekli());
}
Console.ReadKey();
}
}
//soyut sınıf (abstract class ) oluşturma
abstract class Hayvanlar
{
public string Ad
{
get;
set;
}
public double NeKadarBesinTuketiyor
{
get;
set;
}
//Override ToString metot
public override string ToString()
{
return this.Ad;
}
//Gövdesi olmayan metot
//soyut metot oluşturma (abstract method)
public abstract string BeslenmeSekli();
//Soyut olarak oluşturulan metodun gövdesi boş bırakılır
//miras alındığı sınıfta doldurulur (override yaparak)
}
//abstract hayvanlar sınıfını miras alma
class OtculHayvanlar : Hayvanlar
{
//abstract metodun gövdesini doldurma, override ile gövdesi olmayan
// soyut metoda gövde ekleyelim
public override string BeslenmeSekli()
{
return "Otçul besleniyoruz...";
}
}
//abstract hayvanlar sınıfını miras alma
class EtcilHayvanlar : Hayvanlar
{
//abstract metodun gövdesini doldurma, override ile gövdesi olmayan
// soyut metoda gövde ekleyelim
public override string BeslenmeSekli()
{
return "Etçil besleniyoruz...";
}
}
//abstract hayvanlar sınıfını miras alma
class HemEtçilHemOtçulHayvanlar : Hayvanlar
{
//abstract metodun gövdesini doldurma, override ile gövdesi olmayan
// soyut metoda gövde ekleyelim
public override string BeslenmeSekli()
{
return "Hem etçil hem de otçul besleniriz...";
}
}
/*
* Program çıktısı
*
Kartal : Etçil besleniyoruz...
Sincap : Otçul besleniyoruz...
İnsan : Hem etçil hem de otçul besleniriz...
*
*/
}
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder