Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace C_Sharp_Konsol_Direnc_Deger_Hesaplama { class Direnc_Deger_Hesaplama { static void Main(string[] args) { // konsolda okunan değeri saklamak için string tipinde bir değiken tanımlayalım string deger; do { //işlemimizi kullanıcı çıkmak isteyene kadar devam ettirelim //bunu için do while kullanıyorum //konsol ekranının biçimlendirelim, yazı rangini ayarlayalım Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Red; Console.WriteLine("---------------------------"); Console.WriteLine("Çıkmak için çıkış yazınız"); Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Blue; Console.WriteLine("Direnç değerini öğrenmek istediğiniz direncin renklerini sıra ile alt alta giriniz \n<="); Console.WriteLine("Kat sayı 1, Kat sayı 2, Kat sayı 3, Çarpan, Tolerans \n<="); Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkGray; int girilecekRenkSayisi = 5; //5 renk için //girilen rankleri liste şeklinde tutmak için rankler değişkenini tanımlıyorum List< string > renkler = new List< string >(); //konsol ekranına girilen rankleri teker teker okuyup renkler değişkenine atıyorum Direnc direnc = new Direnc(); //Konsol ekranından kullanıcı 5 renk girmesini bekliyeceğiz //Gireceği ill üç renk katsayıları belirleyecek 4. değer çarpan olacak // 5 renk ile de tolerans değerini girmesini bekliyeceğiz for (int i = 0; i < girilecekRenkSayisi; i++) { switch (i) { case 0: direnc.KatSayi1 = Direnc.getKatsayi(Console.ReadLine()); break; case 1: direnc.KatSayi2 = Direnc.getKatsayi(Console.ReadLine()); break; case 2: direnc.KatSayi3 = Direnc.getKatsayi(Console.ReadLine()); break; case 3: direnc.Carpan = Direnc.getCarpan(Console.ReadLine()); break; case 4: direnc.Tolerans = Direnc.getTolerans(Console.ReadLine()); break; default: break; } } //konsol ekranında yazı rengini beyaz yapıyorum Console.ForegroundColor = ConsoleColor.White; Console.WriteLine("\n\nDirenç Değeri = " + direnc + "\n\n"); //Bundan sonra kullanıcıya hangi işlemi yapmak istediğini soruyorum Console.WriteLine("Çıkmak için ->1, devam için ->0 ...\n="); deger = Console.ReadLine(); } while (deger == "0"); Console.Clear(); //kullanıcı programdan çıktığında konsol ekranına bunları yazdırıyorum Console.WriteLine("PROGRAMDAN ÇIKTINIZ....!!!"); Console.WriteLine(""); Console.WriteLine(""); Console.ReadKey(); } } public class Direnc { public enum enumKatSayı:int { Siyah=0, Kahverengi, Kırmızı, Turuncu, Sarı, Yeşil, Mavi, Mor, Gri, Beyaz, Altın=0, Gümüş=0, Renksiz=0 } public enum enumCarpan:int { Siyah = 0, Kahverengi, Kırmızı, Turuncu, Sarı, Yeşil, Mavi, Mor, Gri = 0, Beyaz = 0, Altın = 0, Gümüş = 0, Renksiz = 0 } public int KatSayi1 { get; set; } public int KatSayi2 { get; set; } public int KatSayi3 { get; set; } public double Carpan { get; set; } public string Tolerans { get; set; } public int Deger { get { try { return Convert.ToInt32((KatSayi1 * 100 + KatSayi2*10 + KatSayi3) * Math.Pow(10.0, Carpan)); } catch (Exception) { return -1; } } } public override string ToString() { return Deger.ToString() + " Ohm " + Tolerans ; } public static int getKatsayi(string renk) { enumKatSayı value = 0; switch (renk.ToLower()) { case "siyah": value = enumKatSayı.Siyah; break; case "kahverengi": value = enumKatSayı.Kahverengi; break; case "kırmızı": value = enumKatSayı.Kırmızı; break; case "turuncu": value = enumKatSayı.Turuncu; break; case "sarı": value = enumKatSayı.Sarı; break; case "yeşil": value = enumKatSayı.Yeşil; break; case "mavi": value = enumKatSayı.Mavi; break; case "mor": value = enumKatSayı.Mor; break; case "gri": value = enumKatSayı.Gri; break; case "beyaz": value = enumKatSayı.Beyaz; break; default: value = 0; break; } return Convert.ToInt32(value); } public static double getCarpan(string renk) { enumCarpan value = 0; switch (renk) { case "siyah": value = enumCarpan.Siyah; break; case "kahverengi": value = enumCarpan.Kahverengi; break; case "kırmızı": value = enumCarpan.Kırmızı; break; case "turuncu": value = enumCarpan.Turuncu; break; case "sarı": value = enumCarpan.Sarı; break; case "yeşil": value = enumCarpan.Yeşil; break; case "mavi": value = enumCarpan.Mavi; break; case "mor": value = enumCarpan.Mor; break; default: value = 0; break; } return Convert.ToDouble(value); } public static string getTolerans(string renk) { string value = ""; switch (renk) { case "kahverengi": value = "± %1"; break; case "kırmızı": value = "± %2"; break; case "yeşil": value = "± %0.5"; break; case "mavi": value = "± %0.25"; break; case "mor": value = "± %0.10"; break; case "gri": value = "± %0.05"; break; case "altın": value = "± %5"; break; case "gümüş": value = "± %10"; break; case "renksiz": value = "± %20"; break; default: value = ""; break; } return value; } } }
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder